olej napędowy
Problem siarki w oleju napędowym w aspekcie emisji toksycznych składników spalin
W referacie opisano niekorzystny wpływ siarki zawartej w oleju napędowym na poziom emisji cząstek stałych z silników o zapłonie samoczynnym. Przedstawiono jej negatywne oddziaływanie na sprawnoć katalitycznych układów oczyszczania spalin. Zaprezentowano obecne i przyszłe wymagania odnonie zawartoci siarki w olejach napędowych. Sformułowano tezę o koniecznoci dalszej eliminacji siarki z olejów napędowych, zwracając jednoczenie uwagę na pewne niekorzystne aspekty tego faktu.
The impact of diesel fuel sulphur content on emissions from diesel engines
The paper describes negative influence of sulphur contained in diesel fuel on emissions of particulate matter from Diesel engines. Disadvantageous impact of sulphur on diesel catalytic exhaust emission control systems is also presented. In the further part of the paper, current and forecast requirements with regard to sulphur content in diesel oil are shown. At the end of the article the opinion was presented that a sulphur quantity in diesel fuels would be more and more decreased, in spite of certain unfavorable aspects of this fact.
Zmiana złożonych wskaźników gospodarczych zużycia osobowego taboru kolejowego
Szereg kryteriów opisujących stan lokomotywy z różnych perspektyw może być używanych do oszacowania ich stanu. Kilka złożonych albo zintegrowanych kryteriów obrazujących stan ogólny lokomotyw Diesla może też być alternatywnie używanych w takim przypadku. Zintegrowany wskaźnik wyników charakteryzujący stan lokomotyw może być wyrażony przez opisane funkcjonalne zależności. Analiza dostępnych metod dla złożonej oceny stanu taboru kolejowego pokazała, że wydajność całkowita lokomotywy może być opisana przez bezwymiarowy wskaźnik.
A change of complex economic indicators of passenger rolling stock deterioration
Various criteria describing the state of a locomotive from various perspectives can be used to assess its performance. Some complex or integrated criteria reflecting a general state of Diesel locomotives can also be used. an integrated performance indicator characterizing the locomotive performance is expressed by the following functional relationship. The analysis of the available methods for complex evaluation of the locomotive condition has shown that overall performance of the locomotive can be described by a dimensionless indicator.
Ocena wpływu spalania dodatku wodoru na własności eksploatacyjne silnika o zapłonie samoczynnym
W pracy przedstawiono wyniki badań wpływu dodatku wodoru w ilości do 9% masy oleju napędowego do układu dolotowego silnika Perkins1104C-E44T. Oceniono wpływ dodatku na proces wydzielania ciepła w komorze spalanie i stężenia CO, THC, NOX i PM w spalinach w ustalonych warunkach pracy silnika. W podsumowaniu stwierdzono iż analiza wyników badań nie uzasadnia stosowania wodoru jako dodatku do paliwa w silnikach o zapłonie samoczynnym.
Evaluation of the impact of combustion hydrogen addition on operating properties of self-ignition engine
The work presents the results of effect of the addition of hydrogen in an amount up to 9% of mass of diesel oil into the intake system of Perkins1104C-E44TA engine. The impact of hydrogen addition on process heat release in the combustion chamber and the concentration of CO, THC, NOX and PM in the exhaust at predetermined engine operating conditions. It was summarised that the analysis of the results does not justify the use of hydrogen as a fuel additive in self-ignition engines.